- studia I stopnia
- Tytuł zawodowy: inżynier
Lotnictwo i kosmonautyka
Naciśnij Enter aby wybrać kartę, Tab, aby odczytać treść karty.
Opis kierunku
Kształcenie ukierunkowane jest na uzyskanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie konstruowania, wytwarzania i eksploatacji statków powietrznych oraz obiektów kosmicznych. Daje możliwość poznania zagadnień związanych z projektowaniem i eksploatacją napędów lotniczych i kosmicznych, konstruowaniem płatowców, diagnostyką systemów pokładowych oraz projektowaniem systemów awioniki i sterowania lotniczego. Podczas kształcenia Studenci uczą się samodzielnego projektowania i analizy pracy konstruowanych podzespołów korzystając z nowoczesnych technologii i narzędzi informatycznych.
Więcej informacji o kierunku znajduje się na stronie wydziału.
Awionika i sterowanie
Specjalność „Awionika i sterowanie” na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym Politechniki Wrocławskiej skupia się na projektowaniu, budowie i testowaniu systemów awioniki i sterowania lotniczego. Studenci na tej specjalności zdobywają wiedzę i umiejętności z dziedziny elektroniki, programowania, systemów mikroprocesorowych, automatyki i sterowania, a także z zakresu technologii informatycznych związanych z systemami awioniki. Absolwenci przygotowani są do projektowania i implementacji nowoczesnych systemów awioniki, takich jak systemy nawigacji, komunikacji, radiolokacji, systemy kontroli lotu oraz systemy monitorowania stanu technicznego samolotów. Kształcenie na tej specjalności łączy teorię z praktyką, co umożliwia absolwentom zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do pracy w przemyśle lotniczym oraz w instytutach badawczych zajmujących się rozwojem nowych technologii w dziedzinie lotnictwa.
Napędy i płatowce
Specjalność „Napędy i płatowce” na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym Politechniki Wrocławskiej skupia się na zagadnieniach związanych z projektowaniem i eksploatacją napędów lotniczych i kosmicznych, tworzeniem i diagnostyką systemów pokładowych obiektów latających oraz konstruowaniem płatowców. Studenci na tej specjalności zdobywają wiedzę i umiejętności z dziedziny mechaniki, aerodynamiki, termodynamiki, mechaniki płynów, spalania paliw i elektrotechniki. Absolwenci przygotowani są do prowadzenia obliczeń i diagnostyki nowoczesnych napędów lotniczych i kosmicznych, w tym silników tłokowych, turbinowych, strumieniowych, rakietowych i hybrydowych, jak również do projektowania i konstruowania statków powietrznych – samolotów, helikopterów, szybowców, dronów. Kształcenie na tej specjalności łączy teorię z praktyką, co umożliwia absolwentom zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do pracy w przemyśle lotniczym oraz w instytutach prowadzących prace badawczo-rozwojowe z zakresu napędów lotniczych i kosmicznych lub maszyn i urządzeń stosowanych w lotnictwie i kosmonautyce.
Kryteria
Wskaźnik rekrutacyjny kandydata na studia I stopnia jest liczony wg wzoru:
M + PD + 0,1JO + 0,1JP
- M
- PD
- JO
jest równa większej z liczb:
P albo P + 1,5 R albo 2,5 R
- JP
jest równa większej z liczb:
P albo R
- M
Matematyka
- PD
Przedmiot dodatkowy
(fizyka lub egzamin zawodowy) - JO
Język obcy
- JP
Język polski
- P
Wynik procentowy z matury podstawowej
- R
Wynik procentowy z matury rozszerzonej
Jeżeli nie zdawałeś matury z matematyki i przedmiotu dodatkowego to Twój wskaźnik wynosi zero
Od rekrutacji na studia na rok akademicki 2022/2023 do wskaźnika (jako przedmiot dodatkowy) mogą być brane wyniki uzyskane na dyplomie potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji zawodowych na poziomie technika.
PD = 0,5 * WEZ
gdzie WEZ jest:
dla kandydatów posiadających dyplom zawodowy: liczbą punktów odpowiadających końcowemu wynikowi egzaminów zawodowych w zawodzie nauczanym na poziomie technika, ze wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie, liczonemu zgodnie ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z późn. zmianami.
dla kandydatów posiadających dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika: liczbą punktów odpowiadająca wynikowi egzaminów zawodowych ze wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie nauczanym na poziomie technika i jest obliczana według wzoru:
gdzie:
Wpi– wynik z części pisemnej egzaminu zawodowego dla i-tej kwalifikacji
Wpri – wynik z części praktycznej egzaminu zawodowego dla i-tej kwalifikacji
n – liczba kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie
Nazwy zawodów, które mogą być brane pod uwagę przy obliczaniu WEZ na kierunku lotnictwo i kosmonautyka dla kandydatów posiadających dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji zawodowych na poziomie technika:
- Technik awionik
- Technik elektryk
- Technik lotniskowych służb operacyjnych
- Technik mechanik
- Technik mechanik lotniczy
- Technik mechatronik
Więcej informacji
Perspektywy zatrudnienia
- krajowy i zagraniczny przemysł lotniczy (w zakresie konstrukcji i eksploatacji różnego rodzaju statków powietrznych i kosmicznych oraz jednostek napędowych)
- przedsiębiorstwa obsługi technicznej linii lotniczych (w zakresie remontów i eksploatacji statków powietrznych)
- ośrodki naukowo-badawcze zajmujące się rozwojem nowych technologii w dziedzinie lotnictwa
- praca na stanowiskach inżynierskich w innych gałęziach przemysłu w zakresie nowoczesnych technologii i napędów stosowanych w lotnictwie i kosmonautyce
- biura konstrukcyjno-projektowe
Koła naukowe
Na PWr działa 160 kół naukowych,
sprawdź czym możesz zająć się „po godzinach”
wszystkich organizacji
studenckich