TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

Rekrutacja PWr

Rekrutacja letnia
Wydział Podstawowych Problemów Techniki

Inżynieria Kwantowa

OPIS KIERUNKU

Inżynieria kwantowa – to nowy i ultra-nowoczesny kierunek studiów w obszarze zagadnień technologii kwantowych i przemysłu wysokich technologii (high-tech). Kierunek oferuje kształcenie laboratoryjne i teoretyczne między innymi w zakresie kwantowej inżynierii światła i energii i kwantowych technologii informatycznych. Studia związane są z Narodowym Laboratorium Technologii Kwantowych wyposażonym w najwyższej klasy aparaturę badawczą, oraz z unikatowym w skali międzynarodowej Laboratorium Kryptografii Kwantowej. Studia zapewniają solidny fundament wykształcenia teoretycznego i zdobycie unikalnych umiejętności eksperymentalnych, oraz dają możliwość rozwoju karier zarówno zawodowych, jak i naukowych, w Polsce i za granicą. Jest to nowatorska oferta studiów o zróżnicowanym poziomie wiedzy, umiejętności i kompetencji, od poziomu standardowego do elitarnego, zindywidualizowanego w zakresie współczesnych zagadnień fizyki teoretycznej, eksperymentalnej i jej kwantowych zaawansowanych i nowoczesnych zastosowań.

Absolwent potrafi:

• Stosować do rozwiązywania zagadnień posiadaną gruntowną wiedzę w zakresie fizyki doświadczalnej i teoretycznej, matematyki wyższej oraz umiejętności praktycznego stosowania szerokiego wachlarza użytkowych pakietów informatycznych i specjalistycznych inżynierskich systemów informatycznych (jak COMSOL).
  • Posługiwać się przyrządami pomiarowymi: optoelektronicznymi, optycznymi, elektrycznymi i elektronicznymi, w tym pogłębioną i certyfikowaną umiejętność obsługi światowej klasy aparatury badawczej i technologicznej z Narodowego Laboratorium Technologii Kwantowych (spektroskopia ramanowska i AFM mikroskopia sił atomowych, QKD kwantowa dystrybucja klucza kryptograficznego).
  • Praktycznie zastosować high-tech w przemysłowych instalacjach fotowoltaicznych odnawialnej energii o silnie rosnącym obecnie znaczeniu na runku ekologicznych źródeł energii.
  • Włączyć się w nurt kwantowej rewolucji technologicznej i informatycznej zachodzącej w XXI wieku, poprzez współuczestnictwo w międzynarodowej współpracy z wiodącymi naukowo i technologicznie krajami w zakresie technologii kwantowych.
  • Jest gruntownie i na bardzo dobrym poziomie przygotowany do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia na tym samym lub zbliżonych kierunkach fizycznych, technologicznych lub informatycznych, a w dalszej perspektywie, do pojęcia studiów doktoranckich.

Kryteria rekrutacji:

Wskaźnik rekrutacyjny kandydata na studia I stopnia jest liczony wg wzoru:

WI = M + F* + 0,1JO + 0,1JP

procent wyniku = liczba punktów

jeśli M = 0 i F* = 0, to JO i JP przyjmują wartość 0,

gdzie:

• M - jest równa większej z liczb: P albo P + 1,5 R albo 2,5 R, gdzie
    • P - poziom podstawowy z matematyki,
    • R - poziom rozszerzony z matematyki,
  • F* - jest równa większej z liczb: P albo P + 1,5 R albo 2,5 R, gdzie:
    • P - poziom podstawowy z fizyki,
    • R - poziom rozszerzony z fizyki,
  • JO - jest równa większej z liczb: P albo P + 1,5 R albo 2,5 R, gdzie:
    • P - poziom podstawowy z języka obcego,
    • R - poziom rozszerzony z języka obcego,
  • JP - jest równa większej z liczb: P albo R, gdzie:
    • P - poziom podstawowy z języka polskiego,
    • R - poziom rozszerzony z języka polskiego.